Καλησπέρα δάσκαλε ,
έχω 2 ερωτήσεις.
1)
Έκανα ένα tattoo (ένα μικρό αστεράκι πράσινο) , από το οποίο έφυγε όλο
το χρώμα και έμεινε κάτι σαν πληγή από κάτω. Λίγες μέρες αφού το χτύπησα
έβγαλε λίγο αίμα και μετά έφυγε όλη η επιφάνεια του.
Η
αλήθεια είναι ότι το ζόρισα το δέρμα γιατί επέμενε η κοπέλα να της το
ξαναπατήσω.Γιατί μπορεί να συνέβη κάτι τέτοιο? Και τι κάνουμε σε αυτές
τις περιπτώσεις? Αν γνωρίζετε παρακαλώ απαντήστε . Έχω φρικάρει λίγο
,δεν ξέρω τι να κάνω!!!!!
Καταλαβαίνω ότι έκανες αυτό που ονομάζουμε "χαμπουργκερ" , δηλαδή επειδή χρησιμοποίησες χρώμα και δεν σου έβγαινε όπως θα ήθελες , το ξαναχτύπησες 2η ίσως και 3η φορά και ίσως και σε υπερβολή. Εμεινες σαν να λέμε πολύ ώρα στο ίδιο σημείο. Αυτή η συμπεριφορά τρυπά το δέρμα πολλές φορές σε σημείο που η περιοχή να τραυματίζεται τόσο πολύ από τον βομβαρδισμό της βελονιάς που να μοιάζει , αν το βλέπαμε με στερεοσκόπιο με "κιμά".
Συνηθισμένο φαινόμενο κυρίως στο γέμισμα αλλά και στην γραμμή σε αρχάριο στο ταττοο.
Η λύση είναι να ακολουθήσεις του βασικούς κανόνες coloring δηλαδή:
- Φροντίζεις να έχεις βελόνα πυκνή (συνήθως Μ2 για μεγάλες περιοχές ή RL για μικρές)
- Φροντίζεις να δουλεύεις έτσι ώστε να μην περάσεις παραπάνω από ΜΙΑ φορά από κάθε σημείο
- Δουλεύεις με σταθερή γέφυρα και γωνία για να είσαι πάντα στο ίδιο βάθος
- Δουλεύεις με αργό και σταθερό ρυθμό (μην ξεχνάμε θέλουμε να γράψει με ένα πέρασμα)
- Ελέγχεις πάντοτε αν ματώνει το δέρμα (αν έχει ροή , όχι στίγματα αίματος αλλά σταγόνες) Σε περίπτωση που παρατηρήσεις ότι ματώνει μπορεί να συμβαίνουν τα εξής :
Α) να έχεις βγάλει πολύ έξω την βελόνα σου (πάνω από 2mm)
Β) να πιέζεις πολύ το tip στην επιφάνεια του δέρματος αντί για να ακουμπά απλά ελαφρά στην επιφάνεια του δέρματος
Γ) να δουλεύεις πολύ αργά με αποτέλεσμα να δημιουργείς χαμπουργκερ καράσταση.
φροντίζεις λοιπόν να ελέγχεις τα παραπάνω για να μην έχεις το φαινόμενο ματώνει το δέρμα.
- Στην τεχνική κίνησης για χρωματισμό και γέμισμα , εφαρμόζεις ένα πολύ μικρό και ελαφρύ κυκλάκι και φυσικά ευθύγραμμη η διεύθυνση. Από το περίγραμμα προς το εσωτερικό μεθοδικά . Κάθε φορά που γεμίζεις μια λωρίδα με το πέρσμά σου , περνάς δεύτερο πέρσμα δίπλα από το πρώτο που πιάνει πολύ λίγο από την επιφάνεια του πρώτου, ώστε να μην υπάρξουν κενά.
- Σε περίπτωση που παρατηρήσεις κενά , τότε μόνο εκεί και με κίνηση κάθετη και στικτή γεμίζεις. Δεν ξαναπερνάς δηλαδή από σημείο που έχει τρυπηθεί.
Οι πυκνές βελόνες έχουν το πλεονέκτημα ότι γεμίζουν πυκνά και εύκολα σχεδόν κάθε mm του δέρματος αλλά τρυματίζουν τόσο ώστε να μην μπορείς να ξαναπεράσεις. Βοηθούν πολύ για να τελειώσεις γρήγορα και εύκολα την δουλειά αν είναι κάποιος προσεκτικός και συγκεντρωμένος στην δουλειά του.
συγκεκριμένα για την περίπτωση που αναφέρεις , η αντίδραση του δέρματος είναι αποτέλεσμα έντονου τραυματισμού. Δηλαδή αντέδρασε όπως αν το είχε γδάρει στην περιοχή εκείνη. Δημιουργησε κρούστα η οποία αργή να επουλωθεί και λόγο της συχνής κρέμας επούλωσης , μαλάκωσε τόσο που έφυγε νωρίς , παρουσιάζοντας ένα εξέλκωμα και φυσικά δίχως χρώμα.
Τι προτείνω
να αφήσεις να επουλωθεί καλά το δέρμα , με κηραλοιφή και σε περίπτωση που εμφανίζει πύονκάποια ήπια αντισηπτική κρέμα . Μετά από διάστημα 30 ημερών εφόσον έχουμε καλή επούλωση , επαναλαμβάνεις το tattoo με την παραπάνω μεθοδολογία. Αν δεν έχει καλή επούλωση περιμένεις για την εφαρμογή μετά τις 40 ημερες. Από εκεί και πέρα δεν θα έχει περισσότερη βελτίωση όσο και να περιμένεις επομένως πάιρνεις μαζί με το δέκτη αποφάσεις. Επανάληψη του tattoo ή καμία κίνηση.
- Φροντίζεις να έχεις βελόνα πυκνή (συνήθως Μ2 για μεγάλες περιοχές ή RL για μικρές)
- Φροντίζεις να δουλεύεις έτσι ώστε να μην περάσεις παραπάνω από ΜΙΑ φορά από κάθε σημείο
- Δουλεύεις με σταθερή γέφυρα και γωνία για να είσαι πάντα στο ίδιο βάθος
- Δουλεύεις με αργό και σταθερό ρυθμό (μην ξεχνάμε θέλουμε να γράψει με ένα πέρασμα)
- Ελέγχεις πάντοτε αν ματώνει το δέρμα (αν έχει ροή , όχι στίγματα αίματος αλλά σταγόνες) Σε περίπτωση που παρατηρήσεις ότι ματώνει μπορεί να συμβαίνουν τα εξής :
Α) να έχεις βγάλει πολύ έξω την βελόνα σου (πάνω από 2mm)
Β) να πιέζεις πολύ το tip στην επιφάνεια του δέρματος αντί για να ακουμπά απλά ελαφρά στην επιφάνεια του δέρματος
Γ) να δουλεύεις πολύ αργά με αποτέλεσμα να δημιουργείς χαμπουργκερ καράσταση.
φροντίζεις λοιπόν να ελέγχεις τα παραπάνω για να μην έχεις το φαινόμενο ματώνει το δέρμα.
- Στην τεχνική κίνησης για χρωματισμό και γέμισμα , εφαρμόζεις ένα πολύ μικρό και ελαφρύ κυκλάκι και φυσικά ευθύγραμμη η διεύθυνση. Από το περίγραμμα προς το εσωτερικό μεθοδικά . Κάθε φορά που γεμίζεις μια λωρίδα με το πέρσμά σου , περνάς δεύτερο πέρσμα δίπλα από το πρώτο που πιάνει πολύ λίγο από την επιφάνεια του πρώτου, ώστε να μην υπάρξουν κενά.
- Σε περίπτωση που παρατηρήσεις κενά , τότε μόνο εκεί και με κίνηση κάθετη και στικτή γεμίζεις. Δεν ξαναπερνάς δηλαδή από σημείο που έχει τρυπηθεί.
Οι πυκνές βελόνες έχουν το πλεονέκτημα ότι γεμίζουν πυκνά και εύκολα σχεδόν κάθε mm του δέρματος αλλά τρυματίζουν τόσο ώστε να μην μπορείς να ξαναπεράσεις. Βοηθούν πολύ για να τελειώσεις γρήγορα και εύκολα την δουλειά αν είναι κάποιος προσεκτικός και συγκεντρωμένος στην δουλειά του.
συγκεκριμένα για την περίπτωση που αναφέρεις , η αντίδραση του δέρματος είναι αποτέλεσμα έντονου τραυματισμού. Δηλαδή αντέδρασε όπως αν το είχε γδάρει στην περιοχή εκείνη. Δημιουργησε κρούστα η οποία αργή να επουλωθεί και λόγο της συχνής κρέμας επούλωσης , μαλάκωσε τόσο που έφυγε νωρίς , παρουσιάζοντας ένα εξέλκωμα και φυσικά δίχως χρώμα.
Τι προτείνω
να αφήσεις να επουλωθεί καλά το δέρμα , με κηραλοιφή και σε περίπτωση που εμφανίζει πύονκάποια ήπια αντισηπτική κρέμα . Μετά από διάστημα 30 ημερών εφόσον έχουμε καλή επούλωση , επαναλαμβάνεις το tattoo με την παραπάνω μεθοδολογία. Αν δεν έχει καλή επούλωση περιμένεις για την εφαρμογή μετά τις 40 ημερες. Από εκεί και πέρα δεν θα έχει περισσότερη βελτίωση όσο και να περιμένεις επομένως πάιρνεις μαζί με το δέκτη αποφάσεις. Επανάληψη του tattoo ή καμία κίνηση.
2) Επίσης , θα
ήθελα αν γίνεται να μου πείτε τι πρέπει να προσέχουμε την ώρα που
χτυπάμε tattoo στο λαιμό / σβέρκο. Πως πρέπει να κρατάμε το μηχανάκι?
Πόσα χιλιοστά βγάζουμε την βελόνα? Και πως προσέχουμε να μην αλλοιωθεί
το σχέδιο μετά από καιρό ..?
Η περιοχή του λαιμού και αυχένα είναι ιδιαίτερη. Εχουμε από κάτω ευαίσθητες περιοχές, Θηρεοειδής αδένας, λεπτή μύες, Σκαληνοί στο πλάι του λαιμού με τις βασικές αρτηρίες και νεύρα που πηγαίνουν προς το κεφάλι αλλά και την σπονδυλική στήλη (αυχενικούς σπονδύλους) στον σβέρκο. Καλό είναι να έχει κάποιος την εικόνα της ανατομίας , διαβάζοντας ανάλογη βιβλιογραφία και μελετώντας ανάλογες εικόνες , πριν επιχειρήση tattoo εκεί.
Αλλη ιδιαιτερότητα είναι πως σε κάποιες περιοχές ο ιστός είναι μαλακός και έτσι δεν μπορεί κάποιος να τεντώσει καλά το δέρμα (λαιμός) και σε άλλες είναι τεντωμένω από μόνο του και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια από τον tatttooist.
Τέλος έχουμε ια περιοχή με κίνηση. Αυτό σημαίνει ότι αν έχουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο μπορεί να αλοιώνεται η εμφάνισή του ανάλογα με την κίνηση του κεφαλιού. Ως παράδειγμα αναφέρω έναν πάθηρα στον λαιμό. Οταν γυρίζει ο δέκτης προς μια μεριά το κεφάλι θα φαίνεται ωραία ως αιλουροειδές , όταν γυρίζει από την άλλη θα φαίνεται γατάκι .
Η περιοχή του λαιμού και αυχένα είναι ιδιαίτερη. Εχουμε από κάτω ευαίσθητες περιοχές, Θηρεοειδής αδένας, λεπτή μύες, Σκαληνοί στο πλάι του λαιμού με τις βασικές αρτηρίες και νεύρα που πηγαίνουν προς το κεφάλι αλλά και την σπονδυλική στήλη (αυχενικούς σπονδύλους) στον σβέρκο. Καλό είναι να έχει κάποιος την εικόνα της ανατομίας , διαβάζοντας ανάλογη βιβλιογραφία και μελετώντας ανάλογες εικόνες , πριν επιχειρήση tattoo εκεί.
Αλλη ιδιαιτερότητα είναι πως σε κάποιες περιοχές ο ιστός είναι μαλακός και έτσι δεν μπορεί κάποιος να τεντώσει καλά το δέρμα (λαιμός) και σε άλλες είναι τεντωμένω από μόνο του και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια από τον tatttooist.
Τέλος έχουμε ια περιοχή με κίνηση. Αυτό σημαίνει ότι αν έχουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο μπορεί να αλοιώνεται η εμφάνισή του ανάλογα με την κίνηση του κεφαλιού. Ως παράδειγμα αναφέρω έναν πάθηρα στον λαιμό. Οταν γυρίζει ο δέκτης προς μια μεριά το κεφάλι θα φαίνεται ωραία ως αιλουροειδές , όταν γυρίζει από την άλλη θα φαίνεται γατάκι .
Η απόφαση λοιπόν πρέπει να είναι αφού σκεφτούμε τα παραπάνω προσεκτικά μαζί με το δέκτη.
Για τις συγκεκριμένες ερωτήσεις:
- Το μηχανάκι το κρατάμε όπως και σε κάθε εφαρμογή , με ελαφριά κλίση ώστε να σχηματίζει γωνία 80 - 60 μοίρες με την επιφάνεια του δέρματος. Εκτός αν έχω να κάνω γραμματοσειρές ή γραμμικό σχέδιο , που θα πρέπει να το κρατάω 90 μοίρες (κάθετο). Η γωνία όταν υπάρχει θα πρέπει να είναι πάντοτε προς το σχέδιο , ειδικά στο περίγραμμα για να αποφύγω απλωμα του χρώματος και θολότητα της έντασης της γραμμής με τα χρόνια.
- Η βελόνα και πάλι δεν πρέπει να μπει στο δέρμα πάνω από το 1,5mm , που σημαίνει ότι την βγάζεις από το tip στην πιο κάτω θέση της στα 2mm. Βέβαια υπάρχουν αποκλίσεις ανάλογα με τον τύπο του δέρματος. Σε παχύδερμο δέκτη , μπορεί να χρειαστεί να βγεις στα 2,5mm σε λεπτόδερμο στα 1,5mm. Κριτήριο για αυτό είναι το πόσο ματώνει το δέρμα στην πρώτη σου γραμμή ή πόσο γράφει.
-Προσοχή μεγάλη στη περιοχή του αυχένα με τους σπονδύλους. Δεν χτυπάμε πάνω στους σπονδύλους , αλλά τραμάμε το δέρμα δεξιά ή αριστερά και χτυπάμε πάνω στους μύες. Μετά όταν το σφήσουμε θα φανεί η γραμμή πάνω στους σπονδύλους. Αυτή είναι η μέθοδος που δεν θα βλάψει.
-Προσοχή μεγάλη στην πίεση, για να τεντώσουμε το δέρμα μπορεί να πιέσουμε αθελα περιοχές ιδιαίτερα ευαίσθητες, λεμφαδένες, θηρεοειδή κλπ. Προσοχή λοιπόν που τοποθετούμε το χέρι τεντώματος , και που πιέζουμε. Καλύτερα είναι να βάλουμε τον δέκτη να στρέψει το κεφάλι έτσι ώστε να τεντώσει το δεμα καλά. Σε αυτή την περίπτωση προσοχή στο σχέδιο, μένουμε πάνω στο αποτύπωμα αυστηρά ακόμη και αν αλοιωθεί με αυτή την κίνηση δραματικά.
Τέλος αν δουλέψει κάποιος προσεκτικά ακολουθώντας τα παραπάνω δεν θα έχει αλλοίωση του tattoo πέρα του συνηθισμένου με τα χρόνια.
Το συνηθισμένο είναι
να χάσει 20% της έντασης του χρώματος μετά από 30 ημέρες και άλλο 20% μετά από 10 Χρόνια. Αυτό ισχύει για όλα τα tattoo γι'αυτό και τα παλιά θέλουν ένα ζωντάνεμα για να δείξουν και πάλι.
Για τις συγκεκριμένες ερωτήσεις:
- Το μηχανάκι το κρατάμε όπως και σε κάθε εφαρμογή , με ελαφριά κλίση ώστε να σχηματίζει γωνία 80 - 60 μοίρες με την επιφάνεια του δέρματος. Εκτός αν έχω να κάνω γραμματοσειρές ή γραμμικό σχέδιο , που θα πρέπει να το κρατάω 90 μοίρες (κάθετο). Η γωνία όταν υπάρχει θα πρέπει να είναι πάντοτε προς το σχέδιο , ειδικά στο περίγραμμα για να αποφύγω απλωμα του χρώματος και θολότητα της έντασης της γραμμής με τα χρόνια.
- Η βελόνα και πάλι δεν πρέπει να μπει στο δέρμα πάνω από το 1,5mm , που σημαίνει ότι την βγάζεις από το tip στην πιο κάτω θέση της στα 2mm. Βέβαια υπάρχουν αποκλίσεις ανάλογα με τον τύπο του δέρματος. Σε παχύδερμο δέκτη , μπορεί να χρειαστεί να βγεις στα 2,5mm σε λεπτόδερμο στα 1,5mm. Κριτήριο για αυτό είναι το πόσο ματώνει το δέρμα στην πρώτη σου γραμμή ή πόσο γράφει.
-Προσοχή μεγάλη στη περιοχή του αυχένα με τους σπονδύλους. Δεν χτυπάμε πάνω στους σπονδύλους , αλλά τραμάμε το δέρμα δεξιά ή αριστερά και χτυπάμε πάνω στους μύες. Μετά όταν το σφήσουμε θα φανεί η γραμμή πάνω στους σπονδύλους. Αυτή είναι η μέθοδος που δεν θα βλάψει.
-Προσοχή μεγάλη στην πίεση, για να τεντώσουμε το δέρμα μπορεί να πιέσουμε αθελα περιοχές ιδιαίτερα ευαίσθητες, λεμφαδένες, θηρεοειδή κλπ. Προσοχή λοιπόν που τοποθετούμε το χέρι τεντώματος , και που πιέζουμε. Καλύτερα είναι να βάλουμε τον δέκτη να στρέψει το κεφάλι έτσι ώστε να τεντώσει το δεμα καλά. Σε αυτή την περίπτωση προσοχή στο σχέδιο, μένουμε πάνω στο αποτύπωμα αυστηρά ακόμη και αν αλοιωθεί με αυτή την κίνηση δραματικά.
Τέλος αν δουλέψει κάποιος προσεκτικά ακολουθώντας τα παραπάνω δεν θα έχει αλλοίωση του tattoo πέρα του συνηθισμένου με τα χρόνια.
Το συνηθισμένο είναι
να χάσει 20% της έντασης του χρώματος μετά από 30 ημέρες και άλλο 20% μετά από 10 Χρόνια. Αυτό ισχύει για όλα τα tattoo γι'αυτό και τα παλιά θέλουν ένα ζωντάνεμα για να δείξουν και πάλι.
3) Ετυχε μια κοπέλα που έχει
Ατοπικη δερματίτιδα σε ήπια μορφή!εχει είδη ενα τατου αλλα εχει μείνει ανάγλυφο τωρα δν ξέρω αν της το πάτησαν βαθιά και είναι έτσι παντός ειπε δν είχε θέμα και ρώτησε και δερματολόγο..και ο τατουατζης της ειπε ότι είναι στο σβέρκο το σημείο για αυτό εγινε έτσι(ψέματα δηλαδή) απλά ήθελα να σιγουρευτώ πριν την χτυπήσω
Ατοπική δερματίτιδα σημαίνει δεν γνωρίζουμε τι το προκαλεί και δεν είναι απαραίτητα στο ίδιο σημείο αλλά παντού. Επομένως πριν την χτυπήσεις το tattoo να κάνεις ένα skin test με όλα όσα είναι να χρησιμοποιήσεις και μετά από 24 ώρες κάνεις και την εφαρμογή. Ετσι θα είσαι απόλυτα σίγουρος. Το ανάγλυφο έγινε από το μεγάλο βάθος.
4) Με τα καινούργια χρώματα που έχουν βγει τώρα μπορεί να θολώσει ένα tattoo;
Ναι , κάποια μαύρα , είναι κατασκευασμένα για να γεμίζουν τα κενά , κατάλληλα δηλαδή για τα tribal. Αυτές οι μελάνες δεν είναι κατάλληλες για celtic όπως στην φωτογραφία που μου έστειλες . Θα πρέπει δηλαδή αν κάποιος χρησιμοποιεί ένα χρώμα να βλέπει για ποια δουλειά έχει κατασκευαστεί.
Ατοπικη δερματίτιδα σε ήπια μορφή!εχει είδη ενα τατου αλλα εχει μείνει ανάγλυφο τωρα δν ξέρω αν της το πάτησαν βαθιά και είναι έτσι παντός ειπε δν είχε θέμα και ρώτησε και δερματολόγο..και ο τατουατζης της ειπε ότι είναι στο σβέρκο το σημείο για αυτό εγινε έτσι(ψέματα δηλαδή) απλά ήθελα να σιγουρευτώ πριν την χτυπήσω
Ατοπική δερματίτιδα σημαίνει δεν γνωρίζουμε τι το προκαλεί και δεν είναι απαραίτητα στο ίδιο σημείο αλλά παντού. Επομένως πριν την χτυπήσεις το tattoo να κάνεις ένα skin test με όλα όσα είναι να χρησιμοποιήσεις και μετά από 24 ώρες κάνεις και την εφαρμογή. Ετσι θα είσαι απόλυτα σίγουρος. Το ανάγλυφο έγινε από το μεγάλο βάθος.
4) Με τα καινούργια χρώματα που έχουν βγει τώρα μπορεί να θολώσει ένα tattoo;
Ναι , κάποια μαύρα , είναι κατασκευασμένα για να γεμίζουν τα κενά , κατάλληλα δηλαδή για τα tribal. Αυτές οι μελάνες δεν είναι κατάλληλες για celtic όπως στην φωτογραφία που μου έστειλες . Θα πρέπει δηλαδή αν κάποιος χρησιμοποιεί ένα χρώμα να βλέπει για ποια δουλειά έχει κατασκευαστεί.
Από την άλλη στην εποχή μας έχουμε πολλές νέες μελάνες για τις οποίες οι κατασκευαστές μπορεί να λένε ότι είναι κατάλληλες για συγκεκριμένη δουλειά αλλά ίσως να είναι υπερβολικοί στο marketing και δεν λένε την πραγματικότητα. Εσε που μπορεί οι κατασκευαστές να μην γνωρίζουν πως συμπεριφέρεται σε όλες τις περιπτώσεις. Υπολογίζουν με βάση το συνηθισμένο.
Τέλος έχουμε και τον παράγοντα δέρμα ο οποίος αν δεν είναι σε καλή φυσική κατάσταση μπορεί να δημιουργηθεί κάποια αλλοίωση στο αποτέλεσμα του tattoo ειδικά με το πέρασμα των χρόνων.
Στην φωτογραφία υποψιάζομαι χρήση tribal Black για celtic που οδήγησε σε θολότητα.
Ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιώ μόνο Μαύρο για γραμμή , ακόμη και για τις σκιές και τα γεμίσματα είναι αυτός. Δεν εμπιστεύομαι τα καινούργια που υπόσχονται πολλά γιατί είναι ντυμένα με πολύ δόση marketing που από όσο γνωρίζω είναι μεθοδολογία που παραπλάνεί και δεν λέει όλη την αλήθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ελευθερία της γνώσης είναι αγαθό πολιτισμού και όχι προϊόν μάρκετινγκ.
Προσπαθήστε να είστε ευγενικοί και αξιόλογοι